Ratsibatsi..

Äntligen lite datortid men egentligen ska jag inte sitta här nu, vi köpte UNO (det där kortspelet) häromdagen & älsklingen tänkte att han skulle lära mig det, kan bli spännande.. jag är nog den enda som inte kan spela det :P

Hade svärisarna över idag, även barnens kusin var här! Herrejisses vad ungen växer! Han har blivit MINST 20 cm längre sedan vi sågs senast! Pluttan äääälskade honom! Har max träffat honom 3 gånger tidigare & ändå gav damen honom en stor bamsekram när han klev in genom dörren! Vilken underbaring! De uppskattade råttorna himla massa & fick hålla dom, duktiga ungar :) .. Några har frågat hur det går med katterna & råttorna tillsammans, det går jättebra! Santos är hur go & lugn som helst, Caspian får man ha ögon i nacken för. Som tur är har vi bra burar :) .. En annan fråga jag har fått är varför de heter dumboråttor, jag vet inte varför de har fått just det namnet men det finns två öronvarianter hos tamråttan, dumboöron & toppörade.

Önskemål, fler bilder.. :)







Kommentarer
Mia Olsen - ätstörd {anorexia nervosa}

du kanske redan vet. men endå, de heter dumbo för att ja som du skrev: deras öron är stora runda och står ut på sidorna. Än den "vanliga" varianten som heter toppörad och har lite mer avsmalnade öron och toppigare. :p



Super söta som vanligt! ^^

2011-02-20 @ 22:54:50
URL: http://marslammet.blogg.se/
Hanna

Härlig inredning i burarna! Like it! Kommer ni ha råttisarna fria något med tanke på katterna eller kommer ni låta burarna duga för det ändamålet?

Tycker hängmattorna är tokmysiga! Detdär får mig att tänka...kaaanske jag ska skaffa råttor igen...ja kankse :D Men nej ja ska vänta. Jag vill inte bli allergisk. Inte nu när de funkar så bra med katterna mm. Vill inte bli nysig mot dem i samma veva.

2011-02-21 @ 07:24:29
URL: http://fightingfish.blogg.se/
Josefine

Sötisar. :) Uno är ju grymt för övrigt.

2011-02-22 @ 20:12:50
URL: http://daggdroppe.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0