Selfish

Äsch, ska vara ärlig, bloggen är typ prio 156 just nu. Jag varken orkar (läs vill) blogga eller finner mig tid till att läsa andras bloggar. Eller det är snarare så att jag inte.. bryr mig om andras liv just nu.. låter det egoistisk? Jo det gör det men jag menar inte på det viset. Jag har fullt upp med mitt egna liv just nu & ägnar all min tid åt det jag tycker är roligt :)

Har precis varit på en härlig skogspromenad med honom! Nu ligger han död i soffan! Mina fötter är också döda :P .. Igår tog vi en långrunda i skogen & stötte på ett gäng rådjur, det var grymt! På kvällen var vi på hundrastgården där han fick träffa 8 andra hundar.. Han fick sig endel stryk av en annan amstafftik, gulligt ;)

Som ni kanske märker är det mycket Laban som gäller just nu, min hund! Det känns härligt att säga det, MIN hund! Jaja, lite Daniels också, men mest min! Jag har verkligen saknat hund & det kändes som ett perfekt tillfälle att skaffa hund nu! Jag känner att jag är färdig med barntillverkning på ett ganska bra tag & det kändes helt enkelt som det bästa tillfället nu när jag är föräldraledig & har all tid i världen att forma honom till den jag vill att han ska vara.



Jag har fått många frågor på varför vi väljer att skaffa hund igen när vi valde att omplacera vår förra Amstaff. Mitt svar på det är att mitt liv för 2 ½ år sedan när vi skaffade "Vira" såg helt annorlunda ut jämfört idag. Vi var barnlösa & hade andra planer för framtiden & vi la bebisverkstan på hyllan då det ändå inte verkade fungera för oss. Under samma veva vi skaffade hund kom den underbara nyheten att vi verkligen skulle bli föräldrar trots flera månaders försök! Jag var redan långt gången när vi upptäckte det minns jag! Där började det. Vi var "unga" & oerfarna, detta är en stor hund i liten förpackning som behöver en stark hand! En tung känslomässig till graviditet gjorde inte saken bättre, mycket pga den förra graviditeten, när vi förlorade vår barn, vi orkade helt enkelt inte! "Vira" fick inte den träning hon behövde, då bestämde vi oss för att låta henne komma till någon som kunde ge henne den träning & det aktiva livet vi inte kunde ge henne just då. Det är viktigt att se till djurens bästa & "Vira" bor än idag hos samma matte som ger henne det vi inte kunde ge henne då. Det är viktigast för oss!


Kommentarer
Josefine

Klart att man hamnar i såna perioder. Och det viktiga är ju din familj. Inte bloggar om ditten och datten. =) Så rätt!



Bra svar där med angående vovvsingen. =)

2011-04-17 @ 15:07:40
URL: http://daggdroppe.se
Cissi

Tycker ni gjorde helt rätt beslut med Vira.

Och jättekul verkligen att det funkar bra med Laban :D Han är jättefin!

2011-04-17 @ 15:10:30
URL: http://cisseli.se
Mathilda

det handlar väl kanske inte om att man inte bryr sig, utan mera om att man har mycket i sitt eget liv och måste finnas där. i alla fall är det så för mig i perioder. man kan inte vara överallt och hela tiden, utan måste prioritera. och då är det väl rätt självklart att man väljer det som står sig själv allra närmst (familjen) framför några bloggar? :P

2011-04-20 @ 22:33:30
URL: http://enannandelavstockholm.se
Emelie

Tycker det var helt rätt gjort mot förra vovven. Kan man själv inte ge allt eller att det inte funkar (vilken anledning det nu än kan vara) är det bättre att någon annan får chansen, finns så många som avlivar sina djur istället för att ge de en chans. Ni gjorde helt rätt :))

2011-05-01 @ 17:32:51
URL: http://emelieochpyssel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0