Energitjuvar

Jag är inte en perfekt mamma & jag har inte perfekta barn heller, är jag den ärligaste människan på nätet nu då? Hur som helst så älskar jag mina barn mest över allt! Även fast Alica som är fruktansvärt trotsig nu & Ophelia som inte vet vad hon vill, kämpar jag på med dagarna & älskar dem lika mycket ändå, haha.. såklart! Vissa dagar är sämre än andra, men det betyder inte att jag inte har bra dagar heller, såna har jag många av också!


Santos myser i gräset en härlig majdag!

Jag är en rak & ärlig person men även en bra lyssnare, därför antar jag att endel känner att de kan beklaga sig över saker för mig, absolut! Men då räknar jag med att få detta tillbaka, som just nu, när jag har haft tre sådana sämre dagar på raken tillsammans med dålig sömn.. det är väl bara mänskligt? Hur som helst, tydligen funkar det inte så! Istället för stöttande ord får jag höra massa andra saker som inte har med barnen att göra. Jag borde göra mig av med alla mina djur t.ex, pga att personen i fråga aldrig har gillat den "sortens" djur som jag tycker om. För mig är det helt ologiskt, varför borde jag göra mig av med min hund, katt & råttor? Skulle det verkligen minska på Alicas dåliga humör & hyss t.ex? Nej jag tror inte det.

På detta fick jag också höra att jag valde att skaffa barn & det är så, JAG VEEEET! Men vafan, det är ju inte sånt man vill höra? Lite tröst hade räckt liksom!

Det som gör mig väldigt ont är att djur är mitt största intresse & har alltid varit det sedan barns ben, denna personen VET det! Varför skulle jag ändra mig som vuxen? Jag älskar mina djur väldigt mycket! De betyder väldigt mycket för mig! Det är som sagt mitt största intresse, den ända "frihet" jag har typ, något jag inte kan leva utan! Visst, djuren tar tid också, men det kombinerar jag tillsammans med barnen som älskar djuren! Hunden tar ju mest tid såklart, hundpromenaderna blir inte färre för att jag har båda barnen, jag tycker det är friskt & skönt att få komma ut & röra på mig, dessutom älskar barnen åka vagn! När D är hemma passar jag på att göra det jag tycker om, vara ute med Laban (hunden) bl.a, nej.. jag kan inte tänka mig ett liv utan mina djur! Jag förstår inte varför det skulle vara ett alternativ!

Jag blir så jävla ledsen bara! Nåja, snart kommer D hem & då ska jag ut på en härlig skogspromenad med Laban! Längtar! Kvällspromenader längtar jag ännu mer till, blir en härlig lång runda! Jag kan även säga att jag inte är den sortens människa som gärna går ut själv så det känns helt underbart!




Kommentarer
Lotta

Jag kan säga så här: även om jag är utbildad förskollärare och har läst en del pedagogik så tar även mitt tålamod slut när det gäller barnen. Barnen är inne i en period då de bråkar en del och ibland känns det som jag skulle kunna slänga ut dem på gatan eller spika upp dem på väggen. Men jag älskar mina barn över allt annat ändå. Men man får lov att ha dåliga dagar utan att vara en dålig mamma.



Barn slutar inte att bråka och trilska för att djuren försvinner från ett hem, utan jag tror egentligen att djur har en lugnande effekt på barn, barn lär sig också att ta ansvar.



Behåll djuren och barnens humör går över även om det inte känns så just nu. Du är en jätte bra mamma, matte till alla djuren och en bra fru och det är du för att du är just du.



Ha en underbar helg.

Kram Lotta

2011-05-13 @ 19:09:01
URL: http://lottashemsida.net
jessica

vet att det kan vara motigt ibland. Men du e super duktig på att kombinera barnen och husdjuren. Mannen din är super han med :)



Har själv gått igenom en kämpig period med en massa motgångar men börjar nu se ljusningen i det hela.



Vill du prata av dig så vet du var jag finns.



Många kramar till dig och de dina .

2011-05-13 @ 19:41:51
Cissi

Alla har vi ju våra dåliga dagar, och det tror jag inte ändras bara för att man får barn.. :) Du är ändå den bästa mamman för dina barn och det kommer du alltid att vara!

Och att det skulle vara djuren som ställer till det tror jag inte på. Det blir ju som ens barn och dom gör man sig ju inte av med bara för att det är lite jobbigt för stunden..



Tråkigt när folk ska lägga sig i för mycket, och inte kan stötta utan måste hitta fel hela tiden..



Kram!

2011-05-13 @ 21:13:01
URL: http://cisseli.se
Maria

Sååå...bara för att man valde att skaffa barn, så har man ingen rätt att vara trött och sliten? Jag har "bara" ett barn och inga djur...och jag vill bara lägga mig ner och grina mellan varven.



Det är väl bättre att man tillåter sig att bli less på ungarna, att spy ur sig när det känns jobbigt, tycker jag iaf.



Man älskar sina barn vad de än gör, men man behöver inte älska allt de gör.



Varför är det så svårt att bara ge någon en styrkekram, eller några ord för att visa lite stöd? Varför måste man börja hacka och skuldbelägga för att någon har en dålig dag.



Antar att människan inte har några egna barn eller?



Du får en hel massa styrkekramar av mig iaf, så det så ;)



KRAAAAAAAAAAAAM

2011-05-13 @ 22:39:54
URL: http://hecate.se
Catti

F*ckin' idioter alltså. Jag blir sååå less på sånna där människor. Hur orkar dom? Kan dom inte bara tänka sig in i situationen själv? Vill man ha klagomål på sig själv och sina intressen när man är nere? Eh nej!? Det är ju att sparka på någon som ligger ner.. Hoppas denna människa inte är någon du behöver prata med ofta eller att denne bara hade en jävligt dålig dag själv. Sånt där orkar man ju inte med! Kram

2011-05-14 @ 06:22:57
URL: http://www.catti.se
Lotta ♥ ohlovely.se

Så himla tråkig attityd vissa har. Faktiskt. När det gäller djur och barn. Alla har så mycket synpunkter, det är så lätt att gnälla... istället för att stötta. Jag förstår det inte...



Ni gör helt rätt i att inte bry er om sådana energitjuvar.

Stor kram!

2011-05-14 @ 19:29:07
URL: http://ohlovely.se
Josefine

Såna människor är verkligen inte roliga att ha runt om sig. Kan också känna ibland att man bara duger när man är en stöttande kompis, men när man själv behöver lite stöttning, ja då blir det ofta annat liv i skällan.



Klart att du ska kunna leva ditt liv så som du vill det, du älskar djur och så länge det inte stör ert familjeliv på något vis så är det klart att du ska ha djuren runt omkring dig. Skulle nog bli jättedeppad om jag inte fick ha djuren runt omkring mig av någon anledning så förstår verkligen om du blir ledsen när folk kommer med sådana där grejer.



kram

2011-05-15 @ 13:43:31
URL: http://daggdroppe.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0