Underbart & lite mindre underbart..

Precis hemkommen från en härlig promenad med Laban! Tycker det är så himla roligt att gå ut & gå långa promenader med en go vän i kopplet! Bara känslan av vinden i håret är uppfriskande! :)

Jag finner det väldigt störande att bli "föreläst" om hur dålig hund Laban är etc, har bl.a fått höra att han kommer mörda mina barn. Jag är synnerligen sårad av att höra detta från denna personen, som förmodligen inte kommer på Alicas födelsedag nästa vecka då hon är fruktansvärt oresonlig & påstår att hon kommer bli attackerad av världens lugnaste & snällaste FYRA MÅNADERS VALP! Hur gör man? Jag ger upp liksom! Orkar inte ta emot sånt & jag orkar inte "undervisa" om rasen längre, herregud, har ändå gjort det i 11 år nu! En hund blir vad du gör den till, allt hänger på vilken människa hunden har & inte vilken hund människan har.

Jag vet om att man får vara beredd på att höra såna här saker från okunniga människor som tycker man ska ha en "gullig" hårboll. För mig är Laban världens gulligaste & jag gillar för övrigt inte massa pälsvård :P




Kommentarer
Alexandra - Mamma till Ängla & Kelian

Folk som påstår att amstaffar är mördarhundar är muppar, handlar ju om uppfostan & ägarnas beteende o det är en av dom finaste familjehundarna man kan hitta enligt mig :)

Vi har pratat mycket om att skaffa valp men vi får se ;)

Amstaff blir det utan tvekan , för mig finns det inga andra alternativ haha

2011-04-08 @ 10:58:04
URL: http://onttonen.blogg.se/
lindsey

såna kommentarer är sjukt tråkiga och onödiga. hela tiden när jag var gravid sa folk att vi skulle passa oss för bella när bebisen kom för hon skulle minsann bli svartsjuk och kunde hugga henne osv. särskilt chihuahuor kunde lätt bli svartsjuka. så från att ha gått från att inte ens tänka på att det kunde bli något problem med hund och barn började jag tivla och var rädd att det skulle bli så för att alla höll på. det gjorde mig så himla ledsen. sen när ellie kom visade vi ju allihopa fel! vi delade ju tom säng allihopa ellies tre första veckor tills hon började sova i egen säng. oj lång text det blev, men ämnet upprör mig verkligen också!

2011-04-08 @ 12:05:32
URL: http://liindseey.blogg.se/
Josefine

Det där hör man ju lång väg att det är en person med mycket liten kunskap om hundar i allmänhet.

2011-04-08 @ 16:09:04
URL: http://daggdroppe.se
Emelie

Du vet ju själv innerst inne om din hund är bra eller dålig för dina barn! Det kan ju ingen komma och säga något om! Eller hur :) Jag kan inget om rasen men jag vet allafall att vilket djur man än har så blir det vad man gör dem till :) (självklart finns det undantag där med som med människor, typ damp, adhd, genetiska defekter etc...)

Kram!

2011-04-08 @ 20:26:51
URL: http://emelieochpyssel.blogspot.com
Cissi

Blir också skittrött på sånt där snack.. Vilken hund som helst kan bli farlig och en "mördarhund". Beror helt och hållet på ägaren.

Tycker jag ser många barnfamiljer där dom har rottweiler och dom är oftast världens snällaste!

2011-04-09 @ 09:07:01
URL: http://cisseli.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0