Känner för att polisanmäla polisen!

Nu kopplar jag äntligen av i soffan med ett härligt fotbad som älsklingen fixade ihop till mig, underbaring! Man har verkligen fullt upp hela tiden numera men härligt är väl ändå det? Mitt liv har ändrats dramatiskt de senaste två åren & trots all stress & lite sömn älskar jag det! Vet ni varför? Går inte en dag utan skratt & glädje, vad är livet utan detta? Absolut trist & grå! Apropå färg ska jag imorgon hänga upp en lina högt tvärs över barnens rum & hänga upp teckningar med klädnypor! Vimplar i all ära men barnens egna teckningar är mycket roligare!

Sen måste jag klaga på polisen som är riktiga idioter! Fick en räkning på 2000 riksdaler för omhändertagande & avlivning av en katt! Jag blev mycket chockad & tänkte vad är nu detta?! Våra katter är hemma & mår bra! Katten omhändertogs 27 november utanför ett hus där en familj bor (som dessutom har djurförbud stod det), huset är just det huset vi bodde i innan men flyttade ifrån maj 2010! Katten polisen omhändertog var gråtigrerad semilånghårig bondkatt stod det i papperna & var dessutom varken chip- eller idmärkt! Hur i helvete kan man bara skicka ut en räkning till någon sådär utan att dubbelkolla? Förstår verkligen inte vad de sysslar med! Vi har aldrig i våra liv haft en sådan katt i våra ägor! Vill inte spekulera så mycket i det men enligt veterinärsbesiktningen som följde med var katten frisk för övrigt, trots det AVLIVADES den 1 december! Jag tycker detta är fruktansvärt! Hur kan man avliva ett djur sådär?! Tänk om det var någons katt bara?! Hemskt! Hemskt! Hemskt! Ni kan tro mig fan att det kommer bli circus på måndag, de ska minsann få höra! Hur tycker ni jag ska gå vidare med detta? Förbannad är man ju! Fräcka små potatisgrisar! (haha?)

Max vi är hundvakter till en månad framåt!



Kommentarer
Annica

Egentligen har jag bara ett tips. Var trevlig när du kontaktar dom! Har lärt mig att är man trevlig så får man ett bättre bemötande och mer hjälp än när man är otrevlig. Djävligt svårt att vara glad och trevlig när man är förbannad, men det är det värt!

2011-03-20 @ 00:35:21
URL: http://nannica.se
Catti

Men alltså VA!!!?? Vilka jävla idioter! :( :(

2011-03-20 @ 07:48:59
URL: http://www.catti.se
Emelinda

Men fy :( Brukar inte upphittade katter lämnas till katthem?



Gud vilken underbart söt hund, vad är det för ras?

2011-03-20 @ 15:33:52
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Josefine

Låter rätt illa men jag får hålla med Annica. Det är bäst att hålla sig saklig och lugn när man pratar med dem för annars blir det nog agg tillbaks mot er.

2011-03-21 @ 19:01:04
URL: http://daggdroppe.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0