Så himla skönt..

Vilken härlig dag jag har haft! Jag har varit barnfri hela dagen & det har varit så himla välbehövligt! Ungarna blev lämnade hos farmor & farfar i förmiddags, jag är som sagt ingen supermamma & jag behövde verkligen en paus, tack älskling! Gårdagen (ensam med två gaphalsar i över 10 h) killed me! Får prata med BVC om Ophelias "kolikskrik", jag gör verkligen allt för att min lilla flicka ska ha det bra, men ingenting hjälper! Ska övergå till mjölkfri ersättning tänkte jag, få se om detta kommer fungera.

Over to the day-without-children! Jag har städat hela huset! Har nog aldrig varit såhär rent innan! Smells lovely! Ska även strax gå upp ta hand om den sista tvätten! Nu kanske ni tänker "buhu, stackars hon.." .. Men nääee! Jag älskar att städa! Vill ha det rent i varenda liten vrå! Ett rent hem trivs jag bäst i :) Sen har jag målat naglarna! Never saw that coming! Och vet ni vad?! Jag fick mig en lååång härlig dusch! Det var efterlängtat! Alltså inte att jag stinker eller så, men tiden har bara funnits till snabbduschar :P

Lampan på plats ovanför soffbordet!



Kommentarer
Tufsan

åå lovely! Fint de vart med lampan!! :) Hon är inte hård i magen då? Vanligt problem säger de som ger barn ersättnign vi hade ju jättemkt problem med både det och gaser på Mollsan. Akupunktur skulle vi prövat men det fanns inte pengar till det då :( men vet typ alla blivit rejält hjälpta av det. Det är bara ett litet litet stick i tumvecket som knappt barnen känner.

Om ni får problem med hård mage med ersättning sen så be att få profylac utskrivet. De är baserat på en mer laxerande substans. Det funkade bäst för oss. Hoppas de lättar snart för kolikskrik är inte roligt. De är nerbrytande för mammapsyket :(

2011-01-30 @ 22:02:15
URL: http://fightingfish.blogg.se/
Mia

Låter härligt! Och välbehövligt. :)

2011-01-30 @ 23:20:52
URL: http://blogg.miawiborg.se
Lotta

Jag tycker att alla som har barn är super mammor och alla super mammor behöver avlastning nån gång ibland och det är inget att skämmas för. Har man då en man som jobbar mycket så får man ta andra till hjälp.



Kram Lotta

2011-01-31 @ 07:03:37
URL: http://lottashemsida.net
lindsey

skönt med lite avlastning :) få tid till att städa och duscha är ju lyx när man har en liten XD

förresten så mysigt lampan skuggar väggen :)

2011-01-31 @ 20:55:31
URL: http://liindseey.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0