Är ett svek förlåteligt?

Ett svek är ett svek, right? Jag tänkte ställa en fråga här! Du berättar personliga saker, privata grejer helt enkelt till någon som står dig väldigt nära. Det är liksom förväntat att det bara är mellan er två. Saker som andra absolut inte har med att göra, saker som kommer djupt från ditt hjärta, men som på ett eller annat kommit vidare via den personen du hade förtroende för. Personerna som får veta dessa saker känner inte dig & kan lätt få fel bild av dig av dessa privata saker. Är detta något som går att förlåta? Kan man känna sig trygg & fortsätta som det var innan när personen du öppnat upp dig för sprider vidare det du sagt?

Svara gärna på detta :)


Kommentarer
Cissi

Jag skulle ha väldigt svårt att förlåta något sånt. Då har den personen visat att den inte går att lita på, och jag skulle aldrig kunna komma tillbaka till denne och "öppna" mig för den om personliga saker igen. Never!

2011-01-19 @ 09:56:46
URL: http://cisseli.se
Emelinda

Oj, svårt. Min första tanke är att detta är ingen riktig vän och någon jag aldrig mer kommer kunna lita på. Men samtidigt så beror det kanske på hur personen visar sin ånger över vad denne gjort... Nä shit, jag vet inte...

2011-01-19 @ 10:04:14
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Mia

Hmmm... Svårt att säga. Har du pratat med personen i fråga om detta? Vad denne själv anser? En gång kan ju vara ett misstag, men två gånger eller fler är ju en vana. Sen beror det såklart på vad för typ av saker det är. Det finns ju lättare och svårare saker att förlåta...

2011-01-19 @ 10:09:52
URL: http://blogg.miawiborg.se
Nadja

Alla förtjänar en andra chans enligt mig, vi är människor och saker kan sägas utan att man tänker sig för. Men ja jag skulle förlåta personen efter en rejäl bassning dock.

2011-01-19 @ 11:42:49
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Dagarna

Jag har väldigt svårt att berätta saker för personer som jag vet har berättat saker vidare. Inte bara saker som jag har berättat i förtroende

2011-01-19 @ 15:27:17
URL: http://dagarna.nu
Annica

Jag har varit med om detta när det gäller mitt ex. Skall inte gå in i detalj men det var ett riktigt jobbigt förhållande och när det väl tog slut upplevde jag det som en väldigt stor lättnad. Jag berättade om detta för en vän till mig. Hur förhållandet hade varit, varför det tagit slut osv... på detaljnivå. Jag förväntade mig att han skulle förstå att det är något han skall hålla för sig själv. Men istället berättar han exakt vad jag sagt till mitt ex, som har en helt annan version av vårt förhållande. Mitt ex i sin tur berättar senare detta för sin nya tjej för att måla upp mig som "den onda flickvännen som aldrig lämnar honom ifred" när jag i själva verket varken pratat med eller om honom sedan han själv slutade kontakta mig. Men detta har då lett till att hans nya tjejer alltid får höra samma story om mig och de i sin tur kontaktar mig och berättar för mig vilken hemsk människa jag är. Vilket i sin tur leder till att jag mår skit då det river upp gamla sår.... jag är fortfarande vän med personen jag berättade allt för... men vi är långt ifrån nära och jag berättar inte saker i förtroende för honom sedan dess.

2011-01-19 @ 19:02:11
URL: http://nannica.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0