Denna lördag..

Jag har blåsor på fötterna, de som gör ondast är dom sidan om lilltån, speciellt med skorna på! Anledning? Min dåliga kondis & MINST 5 km Labanpromenad per dag! Men det är struntsamma! Mina gelefötter får vänja sig vid detta, kanske låter hårt men fy tusan vad kul jag/vi har det! Speciellt åt folk som har noll kontroll över sina pudlar & övriga fluffbollar som kaxar sig, skäller & rycker i kopplet både till höger, vänster, upp, ner & runt runt runt medan jag har full kontroll över min Laban som inte bryr sig om deras hundar, går fint intill mig & verkligen vill göra mig till lags :) De flesta vi har träffat har hälsat, några med leende på läpparna. Några har lyft upp sina hundar & gått. Någon har blängt & inte hälsat tillbaka. Jag undrar om det är för att Laban ser ut som han gör eller om det är för att människan som höll i hans koppel visade sin glädje & stolthet över sitt spöke? Hur som helst, I don't care! :) Hur som helst! Massa träning som gäller för Laban & det lönar sig, första dagen drog han som en galning i kopplet!

Idag har eftermiddagen tillbringats utanför huset, pluttan har lekt i sandlådan med sina nya sandlådeleksaker som hon fick idag. Det var egentligen några av födelsedagspresenterna men eftersom det var så fint väder idag & hon varit super snäll så fick hon öppna dom 5 dagar innan sin födelsedag!

Nu tänkte jag fortsätta med städningen som jag inte hann avsluta tidigare idag, var ju bara tvungen att gå ut & leka i sandlådan med ungen FÖR ATT DET ÄR SÅ KUUUUL!! :D

Måste göra ordning på kryddorna! Hatar att ha det så rörigt!



Kommentarer
Nadja

Förstår inte att folk blänger så? Han är ju söt som socker :-)

2011-04-09 @ 18:13:46
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Josefine

Öhm, rörigt? Tur du inte har varit hemma hos oss då. ;)

2011-04-10 @ 14:29:39
URL: http://daggdroppe.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0